Fyll i dina uppgifter så
kontaktar vi dig!

Global Invest lyssnar på sina kunder

Kundcase

NKI

Processen och resultatet av Global Invests första NKI-undersökning (Nöjd kund index)

Efter att ha samarbetat med Webropol förklarar Roine Boman, vd och en av grundarna av Global Invest, hur hans företag drog nytta av den hjälp och support de fick från Webropol. ”I juni 2014 började vi arbeta tillsammans med Webropol för att genomföra vår första NKI-undersökning. Vi har använt och fortsätter att använda Webropols enkätverktyg för att skicka ut inbjudningar till kundevenemang och uppföljande undersökningar för att ta reda på hur kunderna upplevde evenemangen.”

Globala och kundorienterade

Global Invest grundades år 2000 och har alltsedan starten gett både enskilda personer och företag finansiell rådgivning. Global Invest är stolta över att vara ett kundorienterat företag som tillhandahåller unika lösningar som bygger på hållbarhet, prestanda och säkerhet. Som en oberoende aktör på finansmarknaden väljer man alltid de produkter som erbjuder kunden de bästa möjligheterna. Global Invest administrerar inga av sina egna produkter, man arbetar bara med de bästa som marknaden har att erbjuda och man får kompensation från noggrant utvalda partner på framför allt den nordiska finansmarknaden.

Fokusera och utveckla

Roine fortsätter med att berätta vad projektet har betytt och de åtgärder man har vidtagit utifrån resultaten. ”Vi har använt och kommer att fortsätta använda resultaten från kundundersökningen internt. Vi har meddelat resultaten till all personal som är inblandad i processen, och framhållit områden där vi har presterat väl och de områden som vi behöver rikta in oss på och utveckla. Dessutom har vi redan vidtagit åtgärder för att förbättra vår service baserat på förbättringsförslag från kunderna, t.ex. utformningen och innehållet på vår kundinloggningssida.”

Enorm fördel

Roine är övertygad om att det är en enorm fördel om man på ett konkret sätt kan förstå vad kunderna anser om ditt företag och de tjänster du erbjuder. Han uppskattar Webropols förmåga att genomföra stora undersökningar på ett effektivt och bekvämt sätt, samtidigt som man kan leverera detaljerade rapporter. Detta har gjort att han och företagets ledningsgrupp kan fortsätta att arbeta med resultaten och vara ett stöd i deras utveckling. När Roine fick frågan om vilken som är Webropols bästa egenskap som enkätverktyg, svarade han kort, snabbt och utan att tveka: ”Lättanvänt och effektivt.”

Kom igång!