Fyll i dina uppgifter så
kontaktar vi dig!

Case – Cloetta

Kundcase

Webropol ger värdefulla insikter snabbt och kostnadseffektivt

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna och Italien. Cloetta tillverkar och marknadsför sötsaker, chokladprodukter, tabletter och tuggummi. Totalt säljs Cloettas produkter i mer än 50 länder världen över.

Cloettas xylitolprodukter arbetar för hälsosamma tänder. Koncernens största tablettmärke Läkerol är mer än 100 år gammalt. Andra ledande tablettmärken är Mynthon, King och Saila samt tuggummit Within. Cloetta är marknadsledande i Finland med varumärket Jenkki, och har en ledande ställning i Nederländerna och Belgien med Sportlife och Xylifresh. Cloetta har gått i täten för användning av xylitol i tuggummin.

Enkla och mångsidiga undersökningar av kundbeteende och opinionsundersökningar med WebropolIlkka_Ketola

– På Cloetta genomför vi många olika undersökningar när det gäller kundernas beteende och åsikter. För att kunna koncentrera oss på det vi gör bäst, behöver vi mångsidiga och lättanvända verktyg för undersökning och analys, precis som Webropol, säger Ilkka Ketola, marknadschef på Cloetta Finland

Undersökningar om köpbeslut, test av annonser och produktutveckling

– Vi undersöker hur konsumenterna fattar köpbeslut, så Webropol är ett viktigt verktyg när vi planerar och genomför olika marknadsföringskoncept. När det gäller annonskampanjer måste vi naturligtvis försäkra oss om att våra investeringar ger så stor återbetalning som möjligt, så vi testar exempelvis kampanjer i förväg innan vi lanserar dem. När vi undersöker vad kunderna föredrar, ger resultaten oss värdefulla insikter och hjälp för vår produktutveckling. Därför gör vi många mätningar av intresset för nya produktkoncept. Det vi särskilt tycker om med Webropols lösningar för undersökningar, rapportering och analys är hur snabbt och kostnadseffektivt vi kan skaffa oss insikter som är så värdefulla, säger Ilkka.

 

Cloetta_Jenkki

Kom igång!