Fyll i dina uppgifter så
kontaktar vi dig!

Marknadsundersökningar

Användningsområden

Kom igång med marknadsundersökningen

Vad anser folk om dina produkter, tjänster eller annonskampanjer? Och varför väljer vissa kunder dina produkter och andra väljer konkurrenternas? Om du vill ha svar på dessa frågor, bör du skaffa dig lite bättre kännedom om marknaden med hjälp av Webropol!

Att utföra marknadsundersökningar med Webropol är varken dyrt eller komplicerat. Det är dock viktigt att förbereda rätt frågor till rätt personer. Att fråga är dock bara halva nöjet. Marknadsundersökningar blir riktigt användbara först när du samlar in och analyserar svaren i Webropol. Rapporterna från marknadsundersökningarna ger en enastående vägledning för ditt företag, och du kommer förmodligen att få både förväntade och oväntade insikter. Med Webropol får du kunskap om marknaden utan och innan! Kontakta oss i kontaktformuläret till höger – ett första steg till din marknadsundersökning!

Vi tillhandahåller optimala verktyg och hjälp för marknadsundersökningar

Om du är mer intresserad av att köpa ett marknadsundersökningsprojekt från vårt konsultteam, snarare än att utföra undersökningen på egen hand, kan vi också hjälpa dig med det. Vi har ett engagerat team av erfarna analytiker som skulle uppskatta att genomföra en marknadsundersökning åt dig, presentera resultaten och ge kunniga råd för att genomföra en åtgärdsplan. Kontakta Webropols analysavdelning via kontaktformuläret till höger!

Följande figur visar de grundläggande stegen för en marknadsundersökning.
Flöde för marknadsundersökning

Marknadsundersökningar ger svar om din målgrupps,

  • medvetenhet om varumärket och/eller produkten
  • kundbehov
  • köpbeteende
  • förpackningsdesign
  • produktinnovation
  • prissättning
  • nöjdhet/missnöje
  • konkurrentanalys och jämförelser

Uppfyll kundernas behov med Webropols marknadsundersökning

Webropol är ett enkätverktyg som är lätt att använda och som har ett stort antal funktioner som gör att du sparar mycket tid och pengar. Marknadsundersökningar är mycket användbara, särskilt när företaget är nytt, står inför ett vägval eller precis ska lansera en ny produkt. De ger information om hur väl en befintlig produkt eller tjänst fungerar och vad som kan förbättras. Det är också ett perfekt sätt att mäta effekten av annonskampanjer eller sponsringar.

Genom att regelbundet göra samma mätningar med samma urvalsgrupp kan du upptäcka förändringar i attityder och trender över tid samt hur lojala kunderna är mot ett speciellt varumärke eller företag.

Kom igång!