Fyll i dina uppgifter så
kontaktar vi dig!

4 tips på hur du analyserar resultatet från din undersökning

Senaste kommentarer

    Publicerad |

    Du har nu distribuerat din undersökning till målgruppen och svaren börjar trilla in. Vilka steg bör du nu gå vidare med? I detta inlägg ger vi dig 4 tips på hur du kan följa och analysera de inkomna svaren.

    1. Följ resultaten
    Välj mellan att publicera en offentlig länk direkt från grundrapporten eller att välja ett par frågor där du vill följa resultaten. Länken kan du sedan dela med andra och se svaren komma in i realtid.

    2. Skräddarsy rapporter
    När ett par svar har kommit in, är det dags att skapa en huvudrapport. Tänk igenom vilka av resultaten du vill visualisera med diagram och vilka som passar bättre i tabellform. När du är nöjd med din huvudrapport, är det enkelt att kopiera och filtrera efter produkt eller avdelning och skapa så många rapporter du önskar.

    Analysera resultat

    3. Behandla öppna frågor
    Du kan använda textanalys för att få en bra överblick över alla kommentarer du fått i undersökningen och det är enkelt att sortera och gruppera svar som liknar varandra.

    4. Djupare analyser
    Använd Insight för att undersöka vilka samband, skillnader och likheter dina resultat visar och hur du ska gå vidare. Skapa framtidssimuleringar och se direkt var du bör fokusera ditt arbete på, för att nå bästa möjliga resultat.

    Vi hoppas du får ut värdefull information av din rapport som du kan arbeta vidare med!

    /Isabelle, Webropol

    Nästa vecka får du tips på hur du presenterar undersökningens resultat på bästa sätt, det är också det avslutande inlägget i denna serie.